Kritika depolitizovaného rozumu: Úvahy (nejen) o nové normalizaci

AUTOR
Václav Bělohradský,
DIMENZE
7,1 MB
NÁZEV SOUBORU
Kritika depolitizovaného rozumu: Úvahy (nejen) o nové normalizaci.pdf

Chcete si knihu přečíst?Kritika depolitizovaného rozumu: Úvahy (nejen) o nové normalizaci ve formátu pdf? Dobrá volba! Tuto knihu napsal autor Václav Bělohradský,. Číst Kritika depolitizovaného rozumu: Úvahy (nejen) o nové normalizaci Online je nyní tak snadné!

POPIS

Kniha se zabývá jednou z klíčových otázek současné západní demokracie – vládnutím, které je vykonáváno prostřednictvím moci beroucí na sebe formu nepolitické danosti, třeba ekonomické nutnosti nebo expertní autority. Tato depolitizace znamená vymanění mocenských vztahů z prostoru politična, kde se vzájemné chování lidí a kolektivů neopírá o nadřazené vědění – zjevené Bohem či odvozené z řádu přírody nebo lidské podstaty – ale vychází z existence a vytváření alternativ, mezi nimiž se rozhodujeme. Autoři sdílejí přesvědčení, že tuto politickou dimenzi je dnes třeba obnovit. Přistupují k problému z mnoha perspektiv, od filosofické analýzy pojmů jako politika, moc a konsenzus, přes politologické a sociologické rozbory konkrétních kauz až po návrhy pro novou radikální politiku. Jejich pozice se překrývají i různí; sdílejí však přesvědčení, že člověk je a má být aktivním tvůrcem světa, ve kterém žije, a že úsilí o změnu k lepšímu je smysluplné. Autoři: Václav Bělohradský, Pavel Barša, Michael Hauser, Václav Magid, Petr Schnur, Ondřej Slačálek, Tereza Stöckelová, Martin Škabraha, Mirek Vodrážka

... depolitizovaného rozumu: Úvahy (nejen) o nové normalizaci Václav Bělohradský, kol ... Václav Bělohradský | Frontiers of Solitude ... . Nakladatel: Grimmus 2010 KRITIKA DEPOLITIZOVANÉHO ROZUMU ÚVAHY (NEJEN) O NOVÉ NORMALIZACI [ GRIMMUS ] PAVEL BARŠA VÁCLAV BĚLOHRADSKÝ MICHAEL HAUSER VÁCLAV MAGID PETR SCHNUR ONDŘEJ SLAČÁLEK TEREZA STÖCKELOVÁ MARTIN ŠKABRAHA MIREK VODRÁŽKA Ukázka knihy z internetového knihkupectví www.kosmas.cz Jistě tu pohádku o princezně v myším kožíšku znáte. Podobně se do království apologetů neoliberální víry nedávno vloudila šedivá ... The Public and the Political - Concepts Reactivated by the ... ... . Podobně se do království apologetů neoliberální víry nedávno vloudila šedivá knížka s kantovským titulem Kritika depolitizovaného rozumu (Grimmus 2010). Víc napovídá podtitul: Úvahy (nejen) o nové normalizaci.A některým čtenářům napoví i jména autorů (abecedně): Barša, Bělohradský, Hauser, Magid ... Dům knihy.cz > Knihy > Společenské vědy > Kritika d...